Migui Mandalasol, Butoh Performer
Mario Patiño, Fotografìa, Abril de 2015
"Sin miedo a lo diferente: Butoh TransgrHerido"
Foto Performance realizado durante el R.Evol Tour 2015, en Mèxico.
Migui Mandalasol, Butoh Performer. Mario Patino Sanchez, Fotografìa, 2015. Mexico. 12
Migui MandalaSol (Valladolid)
Performer, coreografo y profesor.
Performer que investiga y profundiza en desarrollar un original y personal lenguaje fusionando Danza Butoh y Manipulación de Objetos.
Comienza en el mundo del espectáculo a los 16 años de edad como malabarista, a los 18 años trabaja en Spain Mura (Japón),
Su primer contacto con la Danza Butoh fue en el 2005 con Juschka Weigel.
Desde entonces a participado y colaborado con artistas experimentales de distintos lugares y lenguajes escénicos como “Poema Butoh Theatre” (Rusia) y Fred Herrera (Costa Rica), entre muchos otros..
Performer que investiga y profundiza en desarrollar un original y personal lenguaje fusionando Danza Butoh y Manipulación de Objetos.
Comienza en el mundo del espectáculo a los 16 años de edad como malabarista, a los 18 años trabaja en Spain Mura (Japón),
Su primer contacto con la Danza Butoh fue en el 2005 con Juschka Weigel.
Desde entonces a participado y colaborado con artistas experimentales de distintos lugares y lenguajes escénicos como “Poema Butoh Theatre” (Rusia) y Fred Herrera (Costa Rica), entre muchos otros..
Ha
mostrado sus trabajos en diversos festivales en España, Italia,
Francia, Croacia, Serbia, Austria, Venezuela, Colombia, Méjico, Rusia,
India.
Actualmente trabaja con los Solos “MIKADO” y “TACTO” y “LIMITS” performance con Nikita Val (Cia. Deformes).
Es miembro fundador de la Assoc. Artistica Synesthesia y del Colectivo Butohpia.
Se a formado con maestr@s de gran reconocimiento como:
Yumiko Yoshioka, Yumi Fujitani, Karlotta Ikeda, Itto Morita, Akaji Maro, Ken Mai, Imre Thormann y Juschka Weigel.
Actualmente trabaja con los Solos “MIKADO” y “TACTO” y “LIMITS” performance con Nikita Val (Cia. Deformes).
Es miembro fundador de la Assoc. Artistica Synesthesia y del Colectivo Butohpia.
Se a formado con maestr@s de gran reconocimiento como:
Yumiko Yoshioka, Yumi Fujitani, Karlotta Ikeda, Itto Morita, Akaji Maro, Ken Mai, Imre Thormann y Juschka Weigel.
Balta i Migui MandalaSol
Ahir
hi havia presentació d'espectacles a l'Ateneu per un públic reduït.
Primer va actuar el Balta, del ballet de bombetes de qui ja em parlat
moltes vegades. Ha ampliat el número que era només amb bombetes i hi ha
afegit gots i una espècie de bombetes amb potes que protagonitzen alguna
escena pornogràfica. Des de l'últim cop el Balta ha guanyat
protagonisme en front de les bombetes que abans eren l'únic que es
movia. Ara fa gestos i té un personatge més interessant.
El
MandalaSol va resultar ser un espectacle Butoh, en la línea de lentitud i
expressió de sofriment que caracteritza aquest tipus de dansa, junt amb
la música i la llum lúgubres va crear un microclima angoixant,
interessant, però potser massa estancat, es va fer una mica monòton. A
mi em va sembla que era una reflexió sobre la
veneració/acceptació/repulsió d'un mateix (i concretament del cos d'un
mateix). Pel què fa a la manipulació d'objectes va fer un número
d'isolacions amb una anella (tipus Michael Moschen)
i al final, en el moment de la conversió d'obertura en fora del
personatge, va fer malabars amb pilotes amb molts tirs múltiples,
agafades darrera l'esquena i piruetes amb una a l'aire. Un estil molt
personal que costa de veure amb malabars, però a mi m'hagués agradat
veure més malabars, com les anelles...
I ara se m'acut: Com fer un espectacle basat en malabars que duri una hora, recentment he vist tres solucions molt diferents, Migui, Cris Oller, Karl, tots ells impregnen l'espectacle de la seva personalitat, però crec que també és important pensar en el públic, sense obsessionar-se...
I ara se m'acut: Com fer un espectacle basat en malabars que duri una hora, recentment he vist tres solucions molt diferents, Migui, Cris Oller, Karl, tots ells impregnen l'espectacle de la seva personalitat, però crec que també és important pensar en el públic, sense obsessionar-se...